zondag 11 juli 2021

Knutselweekend met Yvonne


Hallo allemaal,

Dit weekend kwam mijn vriendin Yvonne weer bij mij te logeren.
Ze kwam donderdag avond al, omdat we vrijdag middag een workshop gingen doen.
'S avonds lekker bij gekletst, en vrijdag morgen zijn we begonnen met de eerste kaart.
Ik had een aantal weken geleden nieuwe stempels gekocht van Different Colors, bij Ludiec.
Daar hebben we deze kikker kaart mee gemaakt.
Ook hebben we nog stempels gebruikt van Craft Emotions 130501/1296 (rondje bladeren) en Stampin Up; Avant-Garden (stippeltjes)



Op Vrijdagmiddag gingen we een workshop van Stampin Up doen bij Laura Pijpstra.
Hierbij hebben we de stempelset : "Forever Fern" gebruikt
Hier boven zie je mij stempelen


Ook Yvonne is leuk bezig



Dit is het uiteindelijke resultaat van Yvonne


En dit is mijn resultaat.



Hier nog even een foto die thuis is genomen van mijn kaarten


Bij elke kaart een gestempelde envelop




Het was heel leuk om te doen. Echt een mooie techniek.
Bedankt Laura!


Weer thuisgekomen gingen we na het eten nog even verder met de kikkers van Differend Colors en heb ik daar deze kaart van gemaakt. Ik heb hierbij design papier gebruikt van Amy Design ADPP10037 Friendly Frogs.


Zaterdag morgen zijn we naar Zuidwolde geweest om een kijkje te nemen bij "Stuifzand Allerhande".
We hadden van te voren al bedacht dat we een moestuin kaartje wilden maken.
Daar heb ik nog het achtergrondstempel HT1312  van Marianne Design voor gekocht.
De tuinaarde heb ik gemaakt met dezelfde stans als de grasrand 6002/0137 van Joy Crafts.
De bloempot CR1395 Marianne Design en de groenslinger VIND024 van Nellie Snellen.
De groenten; wortel, tomaat en paprika gemaakt van de Mal LR0706 van Marianne Design.
De tekst is een download van Marianne Design magazine 33 van het voorjaar 2017.
Achteraf gezien hadden we een vierkante kaart moeten maken, dan was er ook meer van het achtergrondstempel te zien.
Misschien bij een volgende moestuinkaart.
Deze kaart koste veel tijd, om de benodigdheden bij elkaar te zoeken en met al het stansen van de groenten enzovoort.
Dus besloten we dat de volgende kaart wat sneller klaar moest zijn.


We begonnen aan het eind van de middag aan de bloemengroet kaart.
Deze hebben we gemaakt met de stempel set van Stampin'Up  Painted Poppies.
Deze kaart hadden we tegen etenstijd klaar


We hadden lekker chinees eten laten aanrukken, en konden na het eten weer verder met een volgende kaart.
Dat werd deze kaart.
De hadden het voorbeeld gevonden, met filmpje op You Tube bij Petra Meijboom.
Het ziet er ingewikkeld uit, maar dat valt wel mee.
Voor deze kaart heb ik design papier gebruikt van Craft Sensations.
Voor de sterren en de schoen heb ik stansen gebruikt van Ali Express.
Het plaatje is van Syta van Gelderen, En de vorm is gemaakt met een stans van Marianne Design COL1343.
De stempel zijn van Different Colors.


De laatste kaart daar zijn we vanmorgen mee begonnen.
Het plaatje is van Marianne Design EWK1254.
Het design papier is ook van Marianne Design PK9152, net als de stansen van de vetplantenCR1430 en CR1431.
Voor de takjes heb ik de stansen 6003/0047, 6003/0046, 6003/0027 en 6003/0091 gebruikt.
De tekst is van Craft Emotions.


En tenslotte nog de kaarten die Yvonne heeft gemaakt.
Als je op de foto klikt kun je de kaarten beter bekijken.

Groetjes Hetty

 

3 opmerkingen:

  1. Zo jullie hebben je tijd goed besteed, mooie kaarten hebben jullie gemaakt. En alvast voor woensdag een prettige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wzt een mooie kaarten hebben jullie gemaakt. Lekker bezig geweest. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog Hetty, en heel mooie kaarten zijn het geworden!! Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen